Nejčastější dotazy pro e-známky (Slovensko/Maďarsko)



1) Co je e-známka?

V některých státech byl zaveden elektronický systém výběru a evidence úhrady dálničních známek. Elektronizace systému znamenala změnu formy dálničních známek z papírových na elektronické. E-známky mají virtuální podobu – jedná se pouze o elektronickou registraci vozidla v mýtném systému, nikam se nic nenalepuje.

2) Proč mi nejde pro e-známku objednat osobní odběr nebo zaslání poštou?

E-známky jsou registrací vozidla v elektronickém mýtném systému, mají virtuální podobu. Jsou zasílány pouze elektronicky e-mailem. Není možný osobní odběr ani zaslání poštou.

3) Kdy musím mít zaregistrovánu e-známku?

Na Slovensko i do Maďarska musíte provést registraci ještě před vjezdem do placených úseků. Bez platné e-známky nejste oprávněni placené úseky silnic a dálnic užívat.

4) Jaká je platnost roční e-známky?

Na rozdíl od ČR platí roční e-známky na Slovensku i v Maďarsku od 1.1. daného roku (v ČR od 1.12. předcházejícího roku). Roční e-známky platí do 31.1. následujícího roku.

5) Jak dlouho trvá vyřízení e-známky?

V případě platby převodem e-známku zaregistrujeme následující pracovní den po připsání Vaší platby na náš účet (2-3 pracovní dny) s platností nejdříve od 00,00 hod dalšího dne.

V případě platby kartou e-známku zaregistrujeme následovně:

Objednávky uhrazené kartou v Po-Čt do 15,00 hod registrujeme ještě tentýž den s platností e-známky nejdříve od 00,00 hod následujícího dne. 

Objednávky uhrazené kartou v Pá, So, Ne a ve státní svátky do 17,00 hod registrujeme ještě tentýž den, s platností e-známky nejdříve od 00,00 hod následujícího dne. 

Objednávky uhrazené kartou po 15/17 hod budou zpracovány a zaregistrovány následující den.

6) Dostal jsem mailem potvrzení o Přijetí objednávky. Můžu jet na dálnici?

Zaslané potvrzení o Přijetí objednávky slouží výhradně ke kontrole Vámi zadaných údajů k objednávce. Toto potvrzení Vás neopravňuje k užití placených úseků silnic a dálnic.

7) K čemu slouží vámi zasílané Potvrzení o registraci e-známky?

Toto potvrzení prokazuje Vaši registraci (e-známku). Důkladně zkontrolujte všechny údaje. V případě chybných údajů Vás taková e-známka neopravňuje ke vjezdu do placených úseků silnic a dálnic.

Na Slovensku nemusíte mít potvrzení u sebe, v Maďarsku je nutné mít potvrzení u sebe a na vyžádání jej předložit případné silniční kontrole.

8) Nedostal jsem Potvrzení o registraci, co mám dělat?

Pokud neobdržíte Potvrzení do 24 hod po úhradě kartou (neplatí pro platbu převodem) pošlete nám e-mail na dalnice@mtx.cz nebo zavolejte v pracovní době Po-Čt 9-16,00 hod, Pá 9-13,00 hod na tel. číslo +420 606 604 113. Prověříme, zda došlo k vyřízení Vaší objednávky. Bez registrace v systému nejste oprávněni k užívání placených úseků silnic a dálnic.

9) Jedu s přívěsem na Slovensko, jakou potřebuji e-známku?

Na Slovensku je rozhodující nejvyšší přípustná celková hmotnost jízdní soupravy. Pokud je:

- méně než 3,5t potřebujete e-známku pouze na vozidlo

- více než 3,5t potřebujete e-známku na vozidlo + e-známku na přívěs

10) Jedu s přívěsem do Maďarska, jakou potřebuji e-známku?

V Maďarsku je rozhodující kategorie vozidla a počet míst k sezení.

- motocykly a osobní vozidla(M1) s celkovou nejvyšší povolenou hmotností 3,5 t a až 7 sedadly

včetně řidiče a jejich přívěsy – potřebujete e-známku kategorie D1 pouze pro vozidlo

- veškerá osobní vozidla nezahrnutá v kategorii D1 (přeprava více než 7 osob) a taktéž nákladní automobily s celkovou nejvyšší povolenou hmotností 3,5 t (N1) a karavany potřebují e-známku kategorie D2 + e-známku pro přívěs kategorie U.

Pozor! Osobní vozidla s „mříží“ uvnitř bývají evidována jako nákladní (N1) a patří do kategorie D2. Potřebné údaje zjistíte v Technickém průkazu Vašeho vozidla.

Registraci kategorií D2, U a vyšších MTX nezprostředkovává.

11) Změnil se mi datum odjezdu, mohu změnit platnost zakoupené e-známky?

Pokud jste od nás dosud neobdrželi potvrzení o registraci vozidla (e-známku), pak je to možné. Jakmile provedeme registraci, provozovatel zahraničního mýtného systému takovou změnu již neumožňuje.

12) Mám náhradní vozidlo, mohu změnit RZ (SPZ) zakoupené e-známky?

Změna vozidla není možná. Provozovatel zahraničního mýtného systému provede změnu výhradně v případě, když nastane změna RZ nebo změna země původu vozidla. Tzn., nemění se samotné vozidlo, typ ani platnost e-známky, pouze RZ. Změnu RZ je potřeba doložit kopií TP.

13) Nejde mi zaplatit objednávku e-známky platební kartou, co mám dělat?

Obraťte se na svou banku, zda lze Vaši kartu použít pro platby na Internetu. Popřípadě použijte jinou platební kartu.

14) Odeslal jsem objednávku e-známky s úhradou platební kartou a nic se neděje, co mám dělat?

Mějte prosím strpení, během několika minut bude na Vaši e-mailovou adresu doručen odkaz do platební brány. Dále pak postupujte dle instrukcí v platební bráně.



Rychlá navigace