1) Jaká je cena a platnost českých DK pro rok 2018 ?

Roční DK – cena je 1500 Kč, platí od 1.12.2017 do 31.1.2019

Měsíční DK – cena je 440 Kč, platí ode dne označení do stejného dne následujícího měsíce nebo, pokud takový den není, do konce následujícího měsíce (např. od 13.5. do 13.6. nebo od 31.1.do 28.2.)

Desetidenní DK – cena je 310 Kč, platí ode dne označení do uplynutí desátého dne (např. od 13.5. do 22.5.)

2) Jaká je platnost DK na přelomu roku 2017/2018

Krátkodobé DK jsou platné podle data děrování, tzn. DK děrované na konci roku 2017 platí v roce 2018 až do uplynutí doby jejich platnosti. Například DK děrované 28.12.2017 platí v případě desetidenního DK do 6.1.2018, v případě měsíčního DK platí do 28.1.2018. 
Krátkodobé (měsíční a desetidenní) DK emise 2018 mohou být děrovány od 1.1.2018.

3) Kdy budou DK 2018 v prodeji?

E-shop MTX bude přijímat objednávky na roční DK 2018 již od 1.11.2017 s dodáním objednaných DK zhruba od poloviny měsíce. Na ostatních prodejních místech budou roční DK 2018 k dispozici nejpozději od 1.12.2017. Měsíční a desetidenní DK 2018 budou k dispozici na e-shopu od 16.12.2017.

4) Kde si můžu koupit DK?

Koupit DK si můžete např. na e-shopu MTX, na různých čerpacích stanicích, poštách a u dalších smluvních partnerů. Jejich seznam naleznete zde: Přehled prodejních míst českých dálničních známek v síti MTX

5) Potřebuji zahraniční DK. Dají se u vás koupit?

Ano, MTX ve svém e-shopu a ve vybrané síti prodejních míst nabízí také DK do Rakouska, Slovinska a Švýcarska. Mimo to nabízí e-známky na Slovensko a do Maďarska a taky mýtné jednotky do Chorvatska, Itálie, Francie a Skandinávie. Seznam prodejních míst papírových zahraničních DK naleznete zde: Přehled prodejních míst zahraničních dálničních známek v síti MTX (netýká se e-známek a mýtných jednotek).

6) Ztratil/vyměnil jsem RZ (SPZ) vozidla, musím si koupit nový DK?

Nemusíte. Při výměně RZ se nejedná o změnu vozidla, DK tedy zůstává v platnosti, přestože je na něm napsána původní RZ (SPZ).

7) Mám náhradní vozidlo, musím si koupit nový DK?

DK je nepřenosný, po nalepení jej nelze znovu použít pro jiné vozidlo. Pokud máte Vaše vozidlo např. v servisu, na náhradní vůz nemůžete použít DK z Vašeho vozu.

8) Je možné vyměnit poškozený DK?

Ano, vadný kupon můžete vyměnit přímo na prodejním místě, kde byl DK zakoupen. Vadný DK je takový:

  • který nelze odlepit od nosného podkladového papíru
  • u něhož došlo k částečnému nebo úplnému roztržení podkladového papíru a ten zůstane v kontaktu se sejmutou folií,
  • u něhož při snímání došlo k porušení celistvosti kupónu vlivem vysoké přilnavosti lepidla k podkladovému papíru.

Výměna DK je možná také v případě, že dojde k poškození DK: při výměně čelního skla vozidla, při poškození DK chybnou manipulací, chybně vyplněnou RZ(SPZ), při změně z převozní na registrační značku, při odcizení druhého dílu DK. 
Výměna DK není možná při odcizení vozidla, při prodeji vozidla, při ztrátě druhého dílu DK. 
Ve sporných případech (např. totální havárie vozidla) o výměně DK rozhoduje SFDI (viz. bod 9).

9) Kde můžu vyměnit poškozené DK?

DK můžete vyměnit pouze na oprávněných prodejních místech po vyplnění žádosti a zaplacení poplatku. Každá žádost o výměnu je posuzována dle Metodického pokynu SFDI. Více informací a seznam oprávněných míst naleznete zde: 
www.sfdi.cz/dalnicni-kupony/

10) Proč mi v e-shopu nejde zvolit osobní odběr, platba převodem či zaslání na dobírku?

Je možné, že jste si zvolili neslučitelné kombinace požadavků. Např. když potřebujete papírovou dálniční známku již za 2 dny, nelze objednávku platit převodem ani zaslat poštou. V tak krátké lhůtě žádná firma zásilku nedoručí. Zkuste některý parametr ve Vaší objednávce změnit.

11) Nejde mi zaplatit objednávku platební kartou, co mám dělat?

Obraťte se na svou banku, zda lze Vaši kartu použít pro platby na Internetu. Popřípadě použijte jinou platební kartu.

12) Odeslal jsem objednávku s úhradou platební kartou a nic se neděje, co mám dělat?

Mějte prosím strpení, během několika minut bude na Vaši e-mailovou adresu doručen odkaz do platební brány. Dále pak postupujte dle instrukcí v platební bráně.

Chci více informací…